درحال حاضر عراق نبرد نوي را آغاز ميکند
ترجمه  : خان گوارا ترجمه : خان گوارا

نويسنده : ولفگانگ هانسون

روزنامه افتون بلادت چاپ سويدن مورخ 15 جون 2006

 

 

 

 

فرماندهي ارتش امريکا : ما نمي توانيم جنگ داخلي عراق را متوقف بسازيم

 

آيا جنگ داخلي در عراق جريان دارد يا نه ؟ رقم  45.1 فيصد آراء يک جواب به اين سوال است .

تعداد زيادي از اهالي ملکي هرروز صرفآ در بغداد کشته مي شوند . رئيس جمهور بوش نخواست بيش از 6 ساعت در عراق بماند .

 

خود را به محل کار رساندن ، به خريد رفتن ، به ديدن دوستان رفتن و تمام فعاليت هاي روزانه خطرجاني را در بر دارد . عدم موجوديت قانون به بدترين سطحي بعد از تجاوز بيش از سه سال قبل امريکا به اين کشور، رسيده است .

" جنگ باخته شده "

رسانه هاي گروهي امريکا گزارش ميدهند که فرماندهي ارتش امريکا در تماس خصوصي با مقر دفاعي ـ پنتاگون هشدار ميدهند که جنگ در عراق باخته شده است .

بايک بازديد ناگهاني برق آسا به عراق ، جورج دبليو بوش سعي کرد تا اين برداشت را ( باختن جنگ را ) تغيير دهد. او ميخواست نشان دهد که تغييري ، بعد از حمله مؤفقانه به ابومصعب الزرقاوي رهبر القاعده در عراق ، در حال وقوع است .

علايم ناچيزي دلالت به حق بجانب بودن او ميکند .

قبل از ماجراجوئي عراق بوش ، بسياري از وقوع يک جنگ داخلي در آنجا ميان سه گروه بزرگ از اهالي عراق سني ها ، شيعه ها و کردها که در مقابل هم قرار داشتند ، هشدار داده بودند . آن نگراني ها امروز به حقيقت مي پيوندند . هيچگاهي تا اين حد تعداد زيادي از اهالي ملکي طي يک ماه ، در طول ماه مي امسال ، کشته نشده اند . 1398 کشته تنها در بغداد .

امسال تا اين زمان 6025 تن از اهالي ملکي جان خود را از دست داده اند . اکثريت مطلق آنان در خشونت هاي ميان عراقي ها به قتل رسيده اند .

 ) مرگ آورCocktail نوشابه (

 چندين هزار قرباني بيشتر از تعداد قرباني ها در زد وخورد هاي فلسطين طي مدت 5 سال .

تجاوز امريکا به عراق نوشابه مرگ آور بسيار قوي ايرا در کشور رايج ساخت . نوشابه با مخلوط از خشونت نژادي ، تروريزم ، ضديت با امريکائي گري و جنايتکاري محض .  حدود و سرحد ميان اينکه حادثه و اتفاق از کدام نوع است ، مغشوش و نامعلوم است .

سني ها در اقليت اند مگرتحت زمامداري صدام قدرت را در عراق در اختيار داشتند . شيعه ها واضحآ در اکثريت اند مگر مورد تعقيب و آزار صدام قرار داشتند . حال ، آنان همديگر را پيهم به قتل ميرسانند . يقينآ اين وضع شباهتي را به جنگ داخلي ميرساند .

 

 


June 18th, 2006


  برداشت و بازنویسی درونمایه این تارنما در جاهای دیگر آزاد است. خواهشمندم، خاستگاه را یادآوری نمایید.
 
مسایل بین المللی